6. „KLAWESYN I PIANOFORTE – TAK PODOBNE, A JEDNAK...”
Wykonawcy
Katarzyna Drogosz – pianoforte, Paulina Tkaczyk-Cichoń – klawesyn i pianoforte
W programie
C.Ph.E. Bach, W.F. Bach, J.Ch. Bach, Ch.S. Binder
Pianoforte i klawesyn – „dwaj bracia”, podobni, a jakże inni… Kiedy koncertują razem, uzupełniają się, wymieniają barwami, dają efekt niezwykły. Program koncertu, na który składają się dzieła synów „wielkiego Bacha”: Carla Philippa Emanuela, Wilhelma Friedemanna i Johanna Christiana oraz drezdeńskiego kompozytora – Christlieba Siegmunda Bindera, ukazuje wzajemne przenikanie się – galant, rokoko, Empfindsamkeit, Sturm und Drang jak również stylu klasycznego – tworząc stylistyczny pluralizm i ukazując w sposób oryginalny „okres przejściowy” – pełen uniesień i zaskakujących zwrotów.
Program szczegółowy
C.Ph.E. Bach (1714-1788) | Vier kleine Duetten | klawesyn, pianoforte |
Ch.S. Binder (1723-1789) | Sonata a-moll, op. 1 nr 5 | klawesyn solo |
J.Ch. Bach (1735-1782) | Sonata G-dur, op. 15 | klawesyn, pianoforte |
W.F. Bach (1710-1784) | Dwa Polonezy D-dur i d-moll, Falck 12 | pianoforte solo |
W.F. Bach (1710-1784) | Concerto F-dur, Falck 10 | klawesyn, pianoforte |