3. „CONCIERTO NA HARFĘ I KLAWESYN”

Wykonawcy

Agnieszka Kaczmarek-Bialic – harfa, Paulina Tkaczyk – klawesyn

W programie

C.Ph.E. Bach, G.F. Händel, J.S. Bach, A. Soler, J.N.P. Royer, A. Vivaldi

Program koncertu skupia się wokół epoki baroku oraz następującej po niej nowej estetyce muzycznej. Idee Galant, rokoko, Empfindsamkeit, Sturm und Drang przenikają się wzajemnie tworząc stylistyczny pluralizm, tak bardzo różnorodny, a zarazem syntetyczny. Ta wspaniała podróż po wielokulturowej Europie prowadzi od włoskiej ekspresji i swobody, poprzez wyrafinowany i wdzięczny styl francuski oraz hiszpański temperament, w swej najczystszej formie objawia się w niemieckiej muzyce, zwieńczonej w genialnej twórczości J.S. Bacha oraz nowej stylistyce, której najważniejszym prekursorem był C. Ph. E. Bach.

Program szczegółowy

C.Ph.E. Bach (1714-1788) Sonata G-dur Wq 139 harfa, b.c.
G.F. Händel (1685-1759) Suita c-moll ze zbioru „Suites de Pièces pour le Clavecin” harfa, klawesyn
J.S. Bach (1685-1750) Partita h-moll nr 1 BWV 1002: Sarabanda harfa solo
A. Soler (1729-1783) Concierto G-dur nr III harfa, klawesyn
J.N.P. Royer (1705-1755) „La Marche des Scythes” (Premier Livre) klawesyn solo
A. Vivaldi (1678-1741) Koncert G-dur RV 532: Allegro harfa, klawesyn